Temeli karbonhidratı en aza indirip protein ağırlıklı beslenmeye dayanan Dukan Diyeti ile ilgili bilmeniz gereken şeyler var!



Temeli karbonhidratı en aza indirip protein ağırlıklı beslenmeye dayanan Dukan Diyeti ile ilgili bilmeniz gereken şeyler var!
Dukan Diyeti nedir?

Dukan Diyeti, karbonhidrat alımını azaltıp protein ağırlıklı beslenmeye dayanan bir program. Temel prensiplerini benimserseniz uygulayabilirsiniz. Dukan diyeti aslında 40 yaşında! Mucidi ise Pierre Dukan isimli Fransız beslenme uzmanı. İsmini verdiği diyetin kitabını yazınca, kendisi de önerdiği beslenme programı da dünyada tanındı.

Dukan Diyeti nasıl yapılır?

Hayvansal gıdalara karşı hassasiyeti olanlar, protein alerjisi olanlar için uygun değildir.



Dukan Diyeti?nin evreleri nelerdir?

Atak evresi
2-7 gün arası protein ve yulaf tüketilir. Günde 20 dakika yürüyüş yapılır. 1 haftada 4 kilo verilmesi beklenir. Bu yönüyle diyete motive eden aşamadır.

Seyir evresi
6-10 gün arası uygulanır. Bu aşamada diyete sebzeler de eklenir. Bazı günler sadece protein bazı günler sadece sebze yenir. Günde 2 kaşık yulaf kepeği tüketilir. Her gün 30 dakika yürüyüş yapılır. Haftada 1 kilo verilmesi beklenir.



Güçlendirme evresi
Amaç, verilen kiloları geri almamaktır. Bu evrenin kaç gün süreceğini, verilen kilo belirler. Verilen kilo sayısı 10 ile çarpılır. Mesela 5 kilo verdiyseniz, bu evre 50 gün sürer. Güçlendirme evresinde beslenme programına günde iki dilim tahıllı ekmek, meyve ve peynir eklenir. Günde 30 dakika yürüyüş yapılır.

Koruma evresi
Amaç, hedeflenerek inilen kiloyu sabir kılmaktır. Hayat boyu uygulanır. Bütün yiyecek grupları öngörülen biçimde tüketilir. Günde 3 kaşık yulaf kepeği yenir. Her gün 20 dakika yürüyüş yapılır.