Geçmişte fantastik olarak görülse de bugün bilim, zihnimizin beden sağlığımız üzerinde oldukça büyük bir etkiye sahip olduğunu kabul ediyor. Beden ve zihnin, yaşadığımız farklı süreçleri birbirleriyle koordine şekilde nasıl kontrol ettikleri, tetikledikleri gerçekten çok şaşırtıcı. Buna merak duyanlardansanız sizinle yaşadığınız bazı durumlarla başa çıkmanız için birtakım yararlı ipuçları paylaşıyoruz... PEMBENAR ÖZEL
ABONE OL



2-Kalıcı öğrenme için okuduktan hemen sonra uyuyun

Bu gerçekten işe yarıyor! Yeni bir şey öğrendikten hemen sonra uykuya dalarsanız öğrendiğiniz bilgiyi pekiştirir ve hatta bir daha unutmamak üzere hafızanıza kazıyabilirsiniz.

3-Konsantre olmak için sakız çiğneyin

Araştırmacılara göre sakız çiğnemek, okuma gibi sürekli konsantrasyon gerektiren eylemlere daha uzun süre odaklanmanıza yardımcı oluyor.

4-İyi hissetmek için ağzınızda kalem tutun

Stresli veya kötü bir ruh hali içindeyseniz bunu mutlaka deneyin! Psikolojiyle ilgili yapılan bir araştırma, gülümser şekilde ağızda kalem tutmanın sizi gerçekten mutlu edeceğini gösterdi.

5-Güzel bir not almak için sınavdan önce duygularınızı yazın

Chicago Üniversitesi'nden araştırmacılar, bu hilenin işe yarayacağına inanıyor. Sınavınızdan önce duygularınız ve endişeleriniz hakkında bir şeyler yazmak, iyi bir not almanızı sağlayabilir.

6-İyi duymak için sağ kulağınızla dinleyin

Çevrenizdeki gürültüler duyduklarınızı tam olarak anlamanızı önemli ölçüde etkileyebilir. Yapılan bir çalışma, bu tür durumlarda hem çocukların hem de yetişkinlerin sağ kulaklarıyla daha iyi duyabileceğini gösterdi.

7-Verimli olmak için büyük projeleri küçük parçalara ayırın

Uzmanlara göre herhangi bir görevi, işi daha küçük parçalara ayırırsanız çok daha yönetilebilir hale getirirsiniz. Daha sonra bu parçaları tamamlamak için mantıklı bir sıralama yapmalı ve bunları gerçekleştirmek için bir zaman çizelgesi oluşturmalısınız.

8-Yemek saatlerinizi ayarlayarak jet-lag'ı yenin

Hepimiz en az bir kere jet-lag tecrübesi yaşamışızdır. Ancak bu histen kurtulmanın bir yolu var! İşte araştırmacıların tavsiyesi: "Seyahat ettiğiniz yerin saat diliminden bağımsız olarak yemek saatlerinizi düzenleyin ve her gün aynı saatte yemek yiyin."

9- Diş ağrınız varsa elinize buz uygulayın

Bu kulağınıza inanılmaz geliyor değil mi? Ancak yapılan bir araştırma, dişinizin ağrıdığı taraftaki elinizin başparmağı ile işaret parmağı arasında buz gezdirmenin ağrıyı hafiflettiğini ortaya koymuş. Bizden söylemesi!

10-Başarılı olmak için güne en zor işle başlayın

Daha kolay ve zevkli işleri ilk önce yapmak istiyoruz ancak bu durum verimliliğimizi kötü bir şekilde etkiliyor! Bunun yerine tam tersi bir yol izlemekte fayda var. Eğer performansınızı artırmak istiyorsanız en zor işi ilk önce yapın.