Hamile yogası hem hamilelikte, hem doğumda, hem de lohusalıkta kendinizi daha iyi hissetmeniz için harika bir yöntem!



Git gide daha fazla insan sağlıklı bir beden ve rahat bir zihin için yogayı tercih ederken, hamilelere özel yoga çalışmaları da hem hamilelik sürecinde hem de doğum ve sonrasında önemli faydalar sağlıyor:

Değişen vücudunuzu rahatlatın

Yoga, solunum ve dolaşım sistemini güçlendirmeye de yardımcı olan bir pratiktir. Bu sayede hamilelikte başlayan bulantılar da dahil, pek çok fiziksel rahatsızlık hafifletilebilir.

Yoga sayesinde yavaşlayıp kendinize bedeninizi dinlemek için fırsat tanımış olacaksınız. Bunun en önemli faydalarından biri, değişen bedeninizle barışık bir hamilelik süreci geçirebilecek olmanız...

Doğru nefes alın

Tüm yoga türlerinde olduğu gibi, hamile yogasında da nefes farkındalığı önemlidir. Hareketlerinizi yaparken nefesinizi dinlersiniz ve düzenli yoga pratiği sayesinde nefesinizin farkında olmayı öğrenirsiniz. Bu da daha verimli nefes almanız için size yardımcı olur. Özellikle hamileliğin son aylarında, karnın büyümesiyle yaşanan nefes darlığı gibi şikayetleriniz için yoga çok faydalıdır.

Nefesinizle barıştıktan sonra, doğru nefes almayı doğal bir alışkanlık haline getirmiş olursunuz ve bu alışkanlık doğumunuzda da işinizi kolaylaştırır.


Ruhsal olarak güçlenin

Yoga, sadece vücudumuzu ?ziksel olarak güçlendirmekle kalmaz. Kendinizi dinlemeyi, yavaşlamayı, vücudunuzu kabullenmeyi ve ruhsal değişikliklerinizin de farkına varmayı öğrenirsiniz. Bu sayede hamilelikte yaşanan duygusal yoğunluklarla baş etmeniz kolaylaşır.


Sosyalleşin!

Eğer bir yoga stüdyosunda başka gebelerle birlikte yoga yapıyorsanız, deneyimlerinizi paylaşacağınız yoga arkadaşlarınız da var demektir! Bazı anneler, hamilelik sürecinde yoga yapmak için haftanın belli günlerinde dışarı çıkıyor olmanın bile başlı başına pozitif bir etki yaratabileceğini düşünüyor. Sizinle aynı durumda olan kadınlarla zaman geçirmek, hayatınızın bu döneminde duygularınızı paylaşmak da yoga alışkanlığınızın diğer bir faydası...

Bebeğinizle bağ kurun

Bedeninizi dinlediğiniz ve yumuşak hareketlerle esnettiğiniz bir yoga seansının sonunda, sadece bir dakikalığına da olsa ellerinizi karnınızın üstüne koyup bebeğinizle çok derin bir bağ kurabilirsiniz. Beden farkındalığınız arttıkça kendinizi içinizde büyüyüp gelişen bebeğinizle de ruhsal olarak daha yakın hissedersiniz. Yaptığınız her hareket, aldığınız her nefes iki kişiliktir!


Doğumunuzu kolaylaştırın

Hamileliğiniz süresince yaptığınız düzenli yoga pratiğiyle vücutta meydana gelen ödem (el ve ayaklardaki şişmeler) ve özellikle son aylarda sıkça hissedilen kramplar azalır. Karın kasları güçlenir ve masaj etkisiyle bağırsak hareketleri rahatlar. Tüm bunlar daha kolay bir doğum için harika etkiler!

Yoga, yaşam enerjinizi yükselterek daha sakin olmanızı sağlar. Bu sakinlikle gevşeyebilir ve doğum esnasında vücudunuzda oluşabilecek gerginlikleri azaltmanız daha kolay olur. Daha rahat, dinç ve sağlıklı bir beden sayesinde doğumunuzda da daha güçlü hissedersiniz.


Lohusalıkta da faydalı

Yogayı hamileliğinizde alışkanlık haline getirebilirseniz, doğumdan sonra da rahatlamak, gevşemek ve daha zinde hissetmek için yoga pratiğinize devam edebilirsiniz. Hatta etmelisiniz de! Fırsat buldukça yapacağınız beş dakikalık bir esneme veya nefes farkındalığı çalışması bile lohusa stresini azaltmanıza da yardımcı olacaktır.
Hamileler için nefes çalışması

Dikkatinizi bebeğinize ve bedeninize getireceğiniz bir nefes çalışması ile birlikte olacağız şimdi...Bu pozda bebeğinizle aranızda sadece karın ve rahim kaslarınız var bunu sakın unutmayın. Hamilelik ilerledikçe aradaki dokular inceliyor ve doğal olarak siz nasıl bebeğinizin el ve ayaklanırını dışarıdan hissediyorsanız, bebeğiniz de sizin dokunuşunuzu hissediyor.


Öncelikle rahat edeceğiniz bir oturma pozisyonu bulun. Başınız ve boynunuz dik, omuzlarınız ve bacaklarınız rahat olmalı.


Kalçanızı ve belinizi rahat ettirmek için altınıza bir minder almak isteyebilirsiniz.


Nefes çalışmasına başlarken, ellerinizi kalbinizin üzerinde birleştiririn. Ensenizi uzun tutacak şekilde oturun. Yavaş yavaş gözlerinizi kapatın. Ve boşalan nefesle ellerin yeniden kalbe doğru yaklaşmasını hissedin.


Verdiğiniz her nefeste kalçalarınız biraz daha ağırlaşıp yere doğru yaklaşıyor. Bebeğinizin etrafını saran bütün kasları rahat bırakın. Omzunuzu, boynunuzu ve tüm yüz kaslarınızı gevşek bırakın. Bir süre bu şekilde devam ettikten sonra sol eliniz kendi kalbinizin üzerinde kalsın. Sağ elinizi karnınıza bebeğinizin üzerine gelecek şekilde koyun. Ve bu şekilde dururken alıp verdiğiniz nefesinizin bebeğinizle sizin aranızda bir daire gibi akmakta olduğunu hayal edin.Verdiğiniz her nefes sizin kalbinizden bebeğinize doğru sağ elinizden akıyor. Aldığınız her nefes bebeğinizden sizin kalbinize doğru sol elinizden akıyor. Bir süre bu şekilde durduktan sonra yavaş yavaş kalbinizin üzerindeki elinizi de bebeğinizin yani karnınızın üzerine indirin. İki avucunuzla birlikte sarın bebeğinizi.


Bir süre bu şekilde durduktan sonra yavaşça bırakın çeneniz göğse doğru eğilsin. Gözlerinizi açın ve bebeğinize doğru bakın yani karnınıza. Ve nefes alın alırken de hem başınızı hem de kollarınızı gökyüzüne doğru kaldırın.


Ve kollarınızı başınızın üzerinde avuçlarınızı birleştirecek şekilde kavuşturun... ve yavaşça ellerinizi o şekilde, tıpkı başlangıçta olduğu gibi, kalbinizin üzerine indirin. Birkaç nefes daha alıp verin ve gerekirse,